De siste dagene har vi hatt "filmstudy". Der har vi jobbet med hvordan film kan brukes til å illustrere arbeidet vårt bedre. Målet med kurset er at vi skal lære å samle materiale av alt vi gjør og blandt annet lage en fullstendig video av oppholdet vårt i desember. For å øve på dette gikk vi ut i gatene i Durban og filmet gater og steder. Ingen av klippene ble spesielt gode, men vi hadde en morsom dag.
Alle har brukt de samme klippene men laget sine egne filmer. Det var for at vi skulle lære å redigere hver for oss. Nedenfor er videoen jeg klippet sammen. Det er gøy å jobbe med filmklipp og musikk.. Dette er jo en veldig basic video, etterhvert ønsker vi å lage filmer som vi kan bruke i advocacy-kampanjene våre. Altså i påvirkningsarbeidet vårt. Derfor skal vi forsøke å lage filmer som kan brukes i teamene gender justice, economic justice og climate justice. Det blir veldig spennende å se hva resultatet blir i desember.
For dere blir dette litt sightseeing i Durban. Jeg har lyst til å lage flere og mer inspirerende videoer etterhvert. Forhåpentligvis blir det mulig og dele også de på bloggen.
Enjoy!
Link til video: https://www.youtube.com/watch?v=Vp6zcw6AoMc&feature=youtu.be
Musikk: Good Intentions - Jarle Bernhoft
Ps: Husk å velge HD-oppløsning.
Ps: Husk å velge HD-oppløsning.
No comments:
Post a Comment