Sunday, September 14, 2014

Maasai Mara i bilder

Fredag og lørdag tilbragte vi i Maasai Mara naturreservat. Det var en fantastisk opplevelse. Som dere kommer til å se ut fra bildene, så vi fire av «the big five». Altså elefant, løve, nesehorn og buffalo og leopard. Vi så en gepard, men det er ikke avklart hvor vidt den telles som en av de fem eller ikke. Det mest magiske var alikvell solnedgang og soloppgang over savannen.

På vei til Maasai Mara, stopp ved Great Rift Valley

På vei til Maasai Mara, dette er fra Noruk 
På vei til Maasai Mara , utsikt fra bilvinduet 


Maasai Mara: 
Soloppgang. Gnu å spotte i forgrunnen
Pumba / vortesvin  
Gnu 
<3 ZEBRA <3
En type gazelle  
Elefant 
Elefant 
Maasai Mara 
Buffalo
Nesehorn m/ fugl 

"Løvehjørnet":








Lørdag kveld tilbragte vi på YMCA i Nairobi og sov på hostellet der. Det ble ikke mye søvn for i dag tidlig, klokken 04:45 (!!), hoppet vi opp for å reise til flyplassen og Sør-Afrika. Nå er jeg nemlig i Durban, i mitt nye og herlige hjem! 

Vi har det helt fantastisk her. Jeg har bare vært her noen timer, men jeg trives allerede. Vi bor i en leilighet i 15. etasje med utsikt til havnen og havet. Jeg gleder meg til å oppleve mye nytt herfra. Jeg er foreløpig veldig overveldet så jeg kommer med en skikkelig oppdatering av «livet i Durban» imorgen etter at jeg vet litt mer om oppholdet her. 

Nå har Marte og jeg spist vår første middag (mac & cheese), i leiligheten og er straks klare for å sove. Imorgen begynner dagen klokken 11:00. Vi skal møte Tandeka, kordinatoren vår her nede, spise lunsj og bli kjent med byen og opplegget de neste månedene. 

Endelig er jeg her og endelig begynner eventyret på ordentlig. Jeg er såå LYKKELIG akkurat nå! 

Foreløpig yndlingsbilde fra Maasai Mara!
Solnedgang over Maasai Mara

2 comments:

  1. Åh så heldig og så herlig du er. Fantastiske bilder og såååå godt å lese at du er lykkelig og glad for å være ved målet. Gleder meg til masse mer. I ❤️U . Klem fra mamma.

    ReplyDelete
  2. Mamma, mamma, mamma! Takk for at du er trofast leser og for at du tenker på meg <3

    ReplyDelete