Sunday, August 31, 2014

Great Rift Valley og Lake Naivasha


Idag har vi vært på oppholdets første utflukt. Det var deilig å komme seg utenfor Brackenhurst og se et mer tradisjonelt "afrika".  Store deler av dagen har vi sittet i en humpete og bråkete buss, men samtidig hadde vi gode pauser og fikk se forskjellige steder. Vi hadde medbrakt lunsj og humøret har vært på topp hele tiden. Første stoppested var The Great Rift Vallet. Det er et område som strekker seg fra Mosambik til Rødehavet. Nedenfor følger litt bilder fra utkikksposten vi stoppet på.  

The Great Rift Valley 
     TEAM SØR-AFRIKA
 

Min nye venn, Mmeli
Annabannanna
Deler av "the gang" 

 Deretter gikk bussturen videre til Lake Naivasha. På vegen møtte vi både zebraer, giraffer, gazeller, aper og vortesvin. Det var mye å se på langs veien. Vi kjørte forbi flere lokalsamfunn, steder hvor man dyrker blomster og ellers mye natur. Det har vært spennende og se en annen virkelighet enn min egen.

Piknik
Lunsjtid v/ Lake Naivasha

Ellers har jeg det veldig fint! Dagene går fort og det er egentlig litt deilig. Det fører også til at jeg ikke rekker å tenke så mye over hva som skjer hjemme. Neste uke blir nok tøffere sånn sett, Even blir 13 år og Ola skal konfirmeres. September er preget av store familiebegivenheter og det blir veldig rart å ikke ta del i det.


Uansett hvor bra jeg har det her i Kenya, er jeg veldig spent på Sør-Afrika-oppholdet. Jeg tror vi har veldig mye spennende i vente og vi er en god gjeng. Jeg blir stadig bedre kjent med Marte, Nontobeko og Mmeli- vi har mye til felles og vi deler mange latterkramper.


Det var alt for denne gang - siste bildet er en av de fantastiske giraffene vi møtte idag. Gleder meg til å se flere i Maasai Mara.


4 comments:

  1. Hallaisen! Det er så gøy å lese hva du skriver, og se kjente og kjære steder :) Er litt som å lese min egen blogg fra 4 år siden :) Håper Brackenhurst behandler dere bra! Fortsatt fint opphold videre, så gleder jeg meg til å følge med deg :D Klem fra Gina

    ReplyDelete
  2. Tusen takk, Gina! Gøy å høre at du følger med:) Vi har det veldig bra!!

    ReplyDelete
  3. Jeg prøver kommentere og ikke no skjer! Hvis det nå blir mange identiske kommentarer så skjønner du hvorfor:) fine bilder - herlig av Anna og deg. Kos deg masse vi gleder oss til neste blogginnlegg! Klem fra mamma.

    ReplyDelete
  4. Ser ut som du fikk det til da :-) Hyggelig uansett! Ja- det er et veldig fint bilde. Jepp- blir nok ikke såå lenge til, mams <3

    ReplyDelete