![]() |
| Brackenhurst Conference Center |
Reisen ned hit gikk veldig fint. Gode flyselskaper og kort mellomlanding gjorde flygningen lite skummel og nesten litt behagelig. Da vi kom fram klokken 06:00 lokal tid (en time foran norsk tidssone) ble vi hentet og fraktet til Brackenhurst Conference Center. Stedet ligger ca to timers kjøretur fra Nairobi og er helt fantastisk. Ikke bare er det god standard på rommene og maten, men stedet er frodig og vakkert. Det er et stort område som har alt fra volleyballbane til egen doktor.
Uansett hvor vakkert det er her, skal det sies at det er kaldt her. Spesielt utover ettermiddagen og kvelden blir det veldig kjølig. Vi ble advart, jeg har tatt med noe varmt tøy, men tror jeg heller vil prøve å venne meg til "kulden" slik at jeg kan spare de varme klærne til regntunge og ekstra kalde dager.
Utover dagen kom flere av deltakerne fra programmet og de siste fire deltakerne kom i dag, og nå er vi endelig fulltallig gruppe. En super gjeng med mye engasjement og glede. Alle er lette å kommunisere med og foreløpig er ikke ulike kulturer et hinder.
Resten av dagen ble brukt til introduksjon og informasjon, gode måltider og volleyballspilling. Idag har vi gått gjennom sikkerhetsplan, blitt mer kjent og lært mer om communication for change-programmet. Bilder illustrerer dog bedre hvordan vi har det:
| Volleyballspill |
| SÅ godt å være fremme |
| Volleyballspill |
| Godt å se solen igjen |
| Te-pause |
| Aisha, Ingvild, Mmeli og Live |
| Team Sør-Afrika: Mmeli, meg selv, Nontobeko og Marte |
Det er utrolig mye gøy som har skjedd de siste døgnene. Det beste må alikvell være å endelig ha møtt de sør-afrikanske deltakerne som jeg skal tilbringe mye tid med. Marte og jeg var så klare for å møte dem, og da de kom igår kveld ble jeg så glad. Det boblet inni meg og vi brukte mye tid på å bli kjent. Vi er en ganske forskjellig gruppe. For det første er vi tre jenter og en gutt. Mmeli er 24 år, Nontobeko er 21 år, mens Marte og jeg er 19. På tross av dette tror jeg vi kommer til å få det fint. Det er selvfølgelig lett å si etter bare en dag sammen, men det lover godt for videre sammarbeid.
Vi har akkurat spist middag og nå skal vi se film sammen. Pingvinenes Marsj står på planen og forhåpentligvis lærer vi noe nyttig av den. Imorgen skal vi ha foredrag og lære om "climate justice" som er en av CFC sine fokusområder. På søndag skal vi på første utflukt og turen går til Lake Naivasha. Har hørt rykter om at det er fint der, så det gleder jeg meg til. Det blir også godt å komme utenfor Brackenhurst. På grunn av sikkerheten vår får vi ikke lov til å forlate området utenom organiserte utflukter, og nå får vi muligheten til å se litt mer av Kenya. Kan også avsløre at safari-turen til Maasai Mara inkluderer overnatting i telt. Woho, det er spennende!
Her på Brackenhurst har vi god internett-tilgang og det er godt nå i begynnelsen. Det er deilig å kunne sende en facebook-melding hjem og følge litt med på hva som skjer hjemme via sosiale medier. Bloggen kommer dog ikke til å bli preget av det. Jeg vil bruke den når jeg har behov for det og når noe spesielt har skjedd- noe annerledes enn vanlig kursing. Mest sannsynlig er søndag en slik dag.
Ellers er det også mulig å følge meg på instagram og kontoen; kjerstijl - du kan også følge Communication for Change både på instagram og facebook. Jada, det skal ikke være mangel på informasjon hvis man først leter.
Jeg avslutter dette innlegget med et hyggelig bilde fra idag. Dette er ikke alle deltakerne, men en god del. Når et fullstendig gruppebilde finner sted skal dere selvfølgelig få se det.
Vi snakkes snart igjen!

No comments:
Post a Comment